Adressenbestand kopen2018-12-07T14:34:59+00:00

Adressenbestand kopen

Wil jij een adressenbestand kopen waarmee je de omzet van jouw bedrijf kan verhogen? Dan kun je uitstekend terecht bij DR3Data. Wij hebben de grootste B2B adressendatabase van Nederland.

Ontvang vrijblijvend een offerte

Een waardevol adressenbestand verhoogt de kans op succes

Het succes van een marketingcampagne of marktonderzoek is afhankelijk van de kwaliteit van het adressenbestand dat gebruikt wordt. Met een goed adressenbestand weet je zeker dat je de juiste doelgroep bereikt. Dat is natuurlijk erg belangrijk, want je wilt jouw tijd niet verdoen aan het benaderen van bedrijven waarvan je op voorhand kunt weten dat die voor jouw product of dienst niet interessant zijn. Door onze jarenlange expertise ben je bij DR3Data altijd verzekerd van een juist en actueel adressenbestand.

Waarom kopen klanten een adressenbestand bij DR3Data?

Adressenbestand op maat

Databestanden van DR3DATA

De database van DR3Data is marktdekkend en bevat bijna 3 miljoen adressen van bedrijven, overheidsinstellingen, organisaties, verenigingen en stichtingen. Op basis van jouw input kunnen wij een adressenbestand volledig op maat maken. Het adressenbestand kun je specificeren op verschillende kenmerken, zodat je precies jouw doelgroep kunt benaderen.

Een greep uit de kenmerken:

  • regio
  • branche
  • contactpersoon
  • aantal medewerkers
  • omzetklasse
  • postordergevoelig
  • starters
  • recent verhuisd
  • groeiend
  • meerdere webshops
  • franchisegever/franchisenemer
  • importerend/exporterend
Altijd up-to-date met het mutatie abonnement

Tips voor het kopen van het ideale adressenbestand

Tip #1: Baken je doelgroep goed af

Zijn postordergevoelige bedrijven interessant voor je of wil je in contact komen met prospects uit de medische sector? Ligt je focus op ondernemingen in een bedrijvenverzamelgebouw of wil je juist een bepaalde beroepsgroep bereiken? Wees specifiek! Hoe beter je doelgroep is afgebakend, hoe hoger de Return on Investment. Zoals we eerder aangaven, kan een adressenbestand op veel verschillende manieren worden gesegmenteerd.

Om het nog specifieker te maken, kun je verschillende kenmerken combineren. Ben jij op zoek naar een adressenbestand van bedrijven met een bepaald aantal werknemers in regio Zuid-Holland? Of bestaat jouw doelgroep uit startende webshop eigenaren? Meld dit dan vooral! Een goede dataleverancier denkt met je mee, maar door zelf je doelgroep goed af te bakenen, ben je verzekerd van een hogere Return on Investment. Een databestand bestellen kan online eenvoudig gedaan worden. Je bepaalt zelf hoeveel kenmerken je ontvangt en je maakt je bestand zo specifiek als je zelf wilt. Voorwerk kan nooit kwaad!

doelgroep

Tip #2: Grootse plannen, begin met een kleine test!

Dit is heel realistisch – wanneer je twijfelt over het kopen van een adressenbestand, wil je niet direct een bestand kopen met 15.000 leads, prospects of bedrijven. Stel dat het resultaat van je direct mailing tegenvalt en je de doelgroep wilt bijstellen, of je telefonische acquisitie neem meer tijd in beslag dan je had verwacht en het aantal benodigde telefoonnummers is toch lager dan je had ingecalculeerd, dan is het realistisch om te testen en klein te beginnen. Al staan er bij wijze van spreken 500 tot 1.000 adressen in, het is altijd goed om even te testen.

Tip #3: Bedenk welke gegevens in je adressenbestand moeten staan

Een adressenbestand kan bestaan uit vele verschillende soorten informatie. Het is daarom raadzaam je van tevoren af te vragen wat je in het adressenbestand terug wil zien. Wanneer je je wilt bezighouden met een e-mail marketing campagne, dan heb je vanzelfsprekend e-mailadressen nodig. Als e-mail voor jou niet de methode is om mensen of bedrijven te bereiken, kun je altijd kiezen voor een telefonische campagne of een campagne waarbij je fysieke post inzet. Je raadt het al, dan heb je telefoonnummers en adressen nodig. Combineer je de campagnes? Juist. Dan heb je meerdere gegevens nodig. Bedenk dus goed welke gegevens echt niet mogen missen in jouw adressenbestand!

Tip #4: Test je doelgroep voordat je je campagne uitrolt

Pilot Klue

Een adressenbestand kopen doe je vanzelfsprekend niet zomaar, je hebt goed nagedacht over de campagne, hoe je men wilt benaderen, wat de propositie is, en waarom men jouw dienst of product zou moeten afnemen. Zorg ervoor dat je altijd een schatting maakt van het te verwachten resultaat. Hier geldt nogmaals; de doelgroep is echt key. Voordat je een doelgroep gaat benaderen, heb je rekening gehouden met hun needs en wishes? Wat hebben zij nodig, en gaat jouw oplossing hun probleem oplossen? Denk daar goed over na en test je doelgroep voordat je je campagne uitrolt.

Tip #5: Houd je adressenbestand actueel!

Wist je bijvoorbeeld dat 30% van de gegevens in een adressenbestand na 1 jaar simpelweg niet meer klopt of onvolledig is? Denk hierbij aan onjuiste telefoonnummers of een wisseling van contactpersoon. Het is echt enorm vervelend als je 1/3 van de lijst belt, en dit mensen en/of bedrijven blijken te zijn die niet overeenkomen met de demografische gegevens van jouw doelgroep. Of wanneer 30% van de kostbare postmailing niet aankomt. Ook kun je te maken krijgen met opgeheven en failliete bedrijven, verhuizingen en typefouten in bestanden. Houd daarom je adressenbestand zo actueel mogelijk of laat extern een complete bestandsupdate uitvoeren.

Stel je vraag aan DR3Data

Voorkeur contact per:
Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bedrijfsnaam
Bericht

Eenvoudig zelf regelen!

Een adressenbestand kopen kan eenvoudig online. Zoek je doelgroep, benader de juiste prospects en vind nieuwe klanten.

Bestel je adressenbestand online

Lees meer over onze prijzen
en data-integriteit.

Je bereikt meer met Data Bestanden van DR3Data

0
Postordergevoelige ondernemingen
0
Groeiende ondernemingen afgelopen maand
0
Bedrijven met Webshop
0
Franchisers
0
Bedrijven met meerdere websites
0
Bedrijven op een bedrijventerrein
0
Zelfstandige ondernemingen met meer dan 50 werknemers
0
Gewijzigde contactpersonen afgelopen maand

Lees wat onze klanten bereiken met data van DR3Data

Tele-Sales Direct bv

Hoe zetten wij onze professionele telemarketeers zo efficiënt mogelijk in? Tele-Sales Direct is een familiebedrijf, actief sinds 1992 en [...]

Onderzoeksbedrijf GFK

GfK maakt gebruik van de beste methoden voor inzicht in hun klanten GfK is één van de grootste onderzoeksbedrijven ter wereld waar dagelijks [...]

AVG test