Project Description

Optimaliseer je sales- en marketinginspanningen met concernrelaties

Veel ondernemingen hebben een extra inschrijving als beheermaatschappij of holding, en grote bedrijven creëren vaak aparte inschrijvingen voor meerdere producten of afdelingen om zo hun risico te spreiden. Deze verschillende inschrijvingen behoren toch tot dezelfde familie, ook al hebben zij een andere naam. De relaties tussen de rechtspersonen binnen deze families laten de bedrijfsstructuur zien en worden ook wel concernrelaties genoemd. Met deze concernrelaties kun je sales- en marketinginspanningen optimaliseren.

Door de concernrelaties gedetailleerd in kaart te brengen, wordt inzichtelijk hoe de precieze structuur is met onderscheid in moeders en dochters, welke moeders een 100%-belang in de dochters hebben, hoofdkantoren, filialen en de overkoepelende houdster. Het blijven allemaal aparte entiteiten maar leveren je als totaalplaatje veel voordelen op bij je marktbewerking:

  • Je weet welke werkmaatschappijen bij het concern horen waarmee je reeds een klantrelatie hebt. Je kunt zo via bestaande relaties gemakkelijker contact leggen.
  • Je weet welke prospects tot hetzelfde concern behoren. Zo kun je acquisitie efficiënter inrichten.
  • Je weet wie de relevante beslissers op werkmaatschappij- en holdingniveau zijn;
  • Van elk bedrijf weet je het aantal medewerkers. Ook het totaal aantal medewerkers op concernniveau van de 100% deelnames is bekend;
  • Per werkmaatschappij is er beschikking over één of meerdere beslissers, mede afhankelijk van de omvang of het type bedrijf.

Een voorbeeld van de moeder- dochter structuur: (hierin kan een bedrijf zowel moeder als dochter zijn) bedrijf E is een dochteronderneming van bedrijf C. Maar bedrijf E heeft tevens filialen en is dus het hoofdkantoor van deze filialen. Zowel van Bedrijf E als van alle voorkomende filialen is het aantal medewerkers en de medewerkersklasse per locatie bekend. Van Bedrijf E weten we, door het aantal medewerkers van alle filialen op te tellen, ook het totaal aantal medewerkers van hoofdkantoor en filialen tezamen.

Auteur: Sylvia van de Nobelen
Marketing Manager DR3Data

Meer weten hierover?

Neem contact op