Project Description

Uitdagingen in het verwerken van data

Deloitte Digital deed onderzoek onder een aantal toonaangevende marketing professionals uit Nederland in opdracht van IAB, branchevereniging voor digital advertising en marketing innovatie. Respondenten geven aan veel uitdagingen te zien in het verwerken van data.

Technische aspecten en data kwaliteit (35%) worden vaak genoemd, alsook het omgaan met privacy (35%) en het actueel houden van data (25%). Daarnaast komen het bij elkaar brengen van data uit verschillende interne bronnen (45%) en het omzetten van de data-inzichten in concrete acties (25%) naar voren. Het vergaren van deze inzichten is bovendien lastig door het gebrek aan personeel met de juiste competenties.

Heb je een vraag over het verwerken van data?

Het onderzoek geeft verder antwoorden op vragen als; “Wat is de visie van de Nederlandse top van marketeers op het gebied van marketing en innovatie?” en “Op welke trends zetten zij hun mensen en budget in voor de komende drie jaar?”. Alle resultaten en conclusies over de toekomst van digital marketing zijn gebundeld in het IAB Digital Marketing Innovation Onderzoek. Wil je het hele rapport lezen? Dat is nu te downloaden via de website van IAB.

Auteur: Sylvia van de Nobelen
Marketing Manager DR3Data

Meer weten hierover?

Neem contact op