Mailinglijst kopen

Mailinglijsten met e-mailadressen kopen?
Waar moet je rekening mee houden

Voor het versturen van een e-mailing met een commercieel, charitatief of ideëel doel, heb je vooraf toestemming (opt-in) van de ontvanger nodig. Maak nu via DR3Data gebruik van mailinglijsten met opt-in e-mailadressen!

Neem contact op

Hoe bereik je precies je doelgroep via e-mailing en mailinglijsten?

Het verzenden van e-mailings heeft veel voordelen. Een e-mailing is eenvoudig en snel te maken, de verzendkosten zijn laag en de resultaten zijn goed meetbaar. Deze voordelen zorgden ervoor dat er zo veel e-mailings met een commerciële boodschap werden verstuurd dat het irritatie opleverde bij de ontvangers. Daarom werd een spamverbod opgenomen in de Telecommunicatiewet en werden er een aantal regels ingevoerd voor het verzenden van e-mailings.

DR3Data heeft bestanden met opt-in e-mailadressen van organisaties waar je gebruik van kunt maken om toch je doelgroep te bereiken via e-mail met een commercieel, charitatief of ideëel doel. De opt-ins van de organisaties in deze bestanden zijn verzameld door gerenommeerde uitgevers van zakelijke merken en websites. De mailinglijsten worden niet uitgeleverd maar worden ingezet voor je e-mailing die via DR3Data wordt opmaakt en verzonden. Voor het versturen van een e-mailcampagne inclusief de inzet van het opt-in e-mailadressenbestand geldt een minimum orderbedrag van € 1.250,00 excl. btw.

Meer weten over je mogelijkheden?

Uitzonderingen op opt-in?

Bij je huidige klanten heb je geen toestemming nodig voordat je ze een e-mailing stuurt. Je klanten zijn je relaties die je hebt verkregen in het kader van een verkoop. De e-mailing die je verstuurt, dient wel aanbiedingen te betreffen van eigen gelijksoortige producten en/of diensten. Ook voor marktonderzoek is het toegestaan zonder specifieke opt-in organisaties te benaderen. Of een marktonderzoek of campagne daadwerkelijk succesvol is, hangt uiteindelijk af van de mailinglijst die ervoor wordt gebruikt.

DR3Data heeft alle kennis in huis om jou te voorzien van een mailinglijst die perfect aansluit bij jouw doelgroep en die volledig actueel is.

Tips voor het optimaliseren van een mailinglijst

Tip #1: Schoon je huidige database op en bouw het verder uit

Geef je mailinglijst de zorg die zij verdient. De mailinglijst die overblijft, is waardevoller dan ooit. De lijst bestaat namelijk uit klanten en prospects die zeker geïnteresseerd zijn in de informatie over jouw producten en/of diensten. Ze hebben bewust een opt-in gegeven of hebben reeds een aankoop bij je gedaan. Aandachtspunt hierbij: verwerk jij de data, dan ben je verantwoordelijk voor de borging van de veiligheid ervan. Ook wordt er strenger gekeken naar de bijkomende personalisatiegegevens en op basis van welke grondslag je deze bewaart.

Het opschonen van je database kun je doen door het te laten matchen met een actuele en uniforme externe referentiedatabase. De gegevens in je bestand worden dan gekoppeld en met de best mogelijke resultaten geactualiseerd. Daarnaast worden failliete en opgeheven organisaties in je bestand gekenmerkt zodat je hen niet blijft mailen, geen onnodige kosten maakt en geen irritatie veroorzaakt bij de nieuwe gebruikers van het adres.

Data oplossingen

Door te matchen met een externe referentiedatabase, kan je bestand ook verrijkt worden met marketingkenmerken die interessant voor je zijn of kunnen ontbrekende gegevens aan je bestand worden toegevoegd. Zo is de weg vrij naar een hoger rendement.

Je mogelijkheden op een rij:

  • Bestanden koppelen tot een overzichtelijk totaalplaatje
  • Actualiseren van het bestand zodat je over de juiste informatie beschikt
  • Datalicentie: continue actualisatie van je database
  • Creëren van een bronbestand voor Data Intelligence

Tip #2: Meer DM en TM

Wanneer je voornamelijk e-mailings verstuurt, zal je mailinglijst aanzienlijk gekrompen zijn. Met de regels die gelden voor e-mailmarketing bereik je met je boodschap nu minder ontvangers. Anderzijds is je bestand met opt-ins waardevoller dan ooit. De communicatiedoelgroep die je nu overhoudt, bestaat uit relaties die daadwerkelijk interesse hebben in je producten of dienstverlening waardoor je e-mailcampagnes een stuk kansrijker en effectiever worden. Een goed moment ook om na te denken over andere manieren waarop je de prospects kunt benaderen waarvan je geen opt-in hebt. Zo zijn DM en TM weer steeds populairder wordende methoden.

Betere marketeer met data

Zijn er regels voor DM en TM?

Post is een opt-out kanaal. Dit betekent dat je voor het toesturen van DM per post, geen toestemming nodig hebt. Wel moet je de non-mailing indicator in acht nemen.  Bedrijven die na inschrijving in het Handelsregister niet benaderd willen worden met fysieke post of huis-aan-huis bezoek op het ingeschreven adres, kunnen de non mailing indicator (NMI) activeren. De bedrijven met een non-mailing indicator zijn in externe adressenbestanden altijd gekenmerkt of worden gewoonweg niet uitgeleverd als het niet een telemarketingactie betreft.

Bij je telemarketingactie moet je rekening houden met het Bel-me-niet Register. Ondernemers met een eenmanszaak, vof, CV of maatschap kunnen namelijk een registratie hebben in het Bel-me-niet Register via www.bel-me-niet.nl. Zij mogen niet telefonisch benaderd worden. Een BV, NV, of ander rechtspersoon kan haar telefoonnummer niet blokkeren.

Tip #3: Win backs via online conversie

Contentmarketing is van grote invloed op de kwantiteit en kwaliteit van je mailinglijst. Door aandacht te besteden aan de relevantie van je content, kun je aan online conversie winnen. Denk vooral aan social media buttons, online aanmeldingen voor je nieuwsbrief en het invullen en versturen van contactformulieren. De conversies zijn je potentiële klanten en vormen een waardevolle toevoeging aan je mailinglijst.

Optimaliseren van je online conversies

Conversies zijn acties waar je de bezoekers van je website op aan stuurt om te doen. Voorbeelden hiervan:

  • Offerteaanvragen via contactformulier
  • Call tracking (toepassing waarmee je telefonische conversies via de website kunt meten en beoordelen)
  • Aanmeldingen voor gratis proefabonnementen of testversies
  • Inschrijvingen op nieuwsbrieven

Zorg dus voor relevante content en pas op elke pagina voldoende en opvallende call-to-actions toe om je conversies te optimaliseren.

Tip #4: Inzicht in de markt

Je krijgt pas echt een beeld van jouw doelgroep als je deze visueel maakt. Wanneer je exact in kaart hebt welke organisaties tot je doelgroep behoren, kun je look-a-likes in het totaal van organisaties zoeken en deze kansrijke potentiële klanten toevoegen aan je mailinglijst; bedrijven die dezelfde kenmerken hebben als je klanten.

De look-a-likes gaan je communicatie hoogstwaarschijnlijk net zo relevant vinden als je bestaande klanten.

Ambassadeurs

Je klanten waarvan je een opt-in hebt ontvangen en die daarmee onderdeel zijn van je mailinglijst, hebben hier bewust voor gekozen. Je zou hen kunnen zien als ambassadeur. Zij kunnen relevante content voor je genereren. Denk bijvoorbeeld aan een positieve review op je website of via een klantcase. Maar ook via social media kunnen zij je organisatie ondersteunen door jou en je bedrijfspagina te volgen en berichten die je post, te liken en te delen. Allemaal kansen om met potentiële klanten in contact te komen.

Het optimaliseren van je mailinglijst is op zich niet zo moeilijk alleen het gebeurt niet vanzelf. Het voordeel van een doordachte strategie is dat je een aantal dingen kunt automatiseren door de processen van dataonderhoud en online conversies goed in te richten. Je hebt hier, voor wat betreft je mailinglijst, een langere tijd profijt van.

Eenvoudig zelf regelen!

Een mailinglijst kopen kan eenvoudig online. Zoek je doelgroep, benader de juiste prospects en vind nieuwe klanten.

Bestel je mailinglijst online

Lees meer over onze prijzen
en data-integriteit.

Je bereikt meer met Data Bestanden van DR3Data

0
Postordergevoelige ondernemingen
0
Groeiende ondernemingen afgelopen maand
0
Bedrijven met Webshop
0
Franchisers
0
Bedrijven met meerdere websites
0
Bedrijven op een bedrijventerrein
0
Zelfstandige ondernemingen met meer dan 50 werknemers
0
Gewijzigde contactpersonen afgelopen maand

Lees wat onze klanten bereiken met data van DR3Data

AVG test