Mailinglijst kopen

E-mailadressen kopen

Door een goede e-mailadressenlijst te kopen, is het mogelijk om de omzet van jouw bedrijf in korte tijd te verhogen. Voor waardevolle mailinglijsten die volledig up-to-date zijn, ben je bij DR3Data aan het juiste adres.

Adressen webshop
Ontvang vrijblijvend een offerte

Bereik precies jouw doelgroep met onze emailadressen

Of een online marktonderzoek of marketingcampagne via e-mail daadwerkelijk succesvol is, hangt enorm af van de mailinglijst die ervoor wordt gebruikt. Met de juiste mailinglijst weet je zeker dat je precies de mensen bereikt die je wil bereiken. Zodoende verspil je jouw tijd niet aan het benaderen van een doelgroep waarvan je had kunnen weten dat zij niet op jouw product of dienst zitten te wachten. DR3Data heeft alle kennis in huis om jou te voorzien van een mailinglijst die perfect aansluit bij jouw doelgroep en die volledig actueel is.

Waarom kopen klanten een mailinglijst bij DR3Data?

Mailinglijst op maat

Databestanden van DR3DATA

Onze database bestaat uit ongeveer 3 miljoen adressen en mailinglijsten van diverse stichtingen, verenigingen, organisaties, bedrijven en overheidsinstellingen. Zodoende kunnen wij bedrijven in vrijwel iedere branche van dienst zijn. Heb jij een specifieke mailinglijst nodig? Dat kan! Laat ons weten wat je wilt hebben en dan maken wij een lijst volledig op maat. De mailinglijst kun je selecteren op diverse kenmerken.

  • regio
  • branche
  • contactpersoon
  • aantal medewerkers
  • omzetklasse
  • postordergevoelig
  • starters
  • recent verhuisd
  • groeiend
  • meerdere webshops
  • franchisegever/franchisenemer
  • importerend/exporterend
Altijd up-to-date met het mutatie abonnement

Tips voor het optimaliseren van een mailinglijst

Tip #1: Schoon je huidige database op en bouw het verder uit

Het is alleen toegestaan e-mailings te sturen naar klanten en prospects waarvan je een opt-in hebt. Opt-outs/non opt-ins worden uit het bestand gehaald. De mailinglijst die overblijft, is waardevoller dan ooit. De lijst bestaat namelijk uit klanten en prospects die zeker geïnteresseerd zijn in de informatie over jouw producten en/of diensten. Geef deze mailinglijst dan ook de zorg die zij verdient. Aandachtspunt hierbij: verwerk jij de data, dan ben je verantwoordelijk voor de borging van de veiligheid ervan. Ook wordt er strenger gekeken naar de bijkomende personalisatiegegevens en op basis van welke grondslag je deze bewaart.

Zorg ervoor dat de informatie in je database betrouwbaar is. Actuele en complete informatie is essentieel voor effectief klantcontact en klantwinning. Vooral van de relaties die je benaderde via e-mailing, is het zinvol om te controleren in hoeverre de overige bedrijfsgegevens die je hebt nog kloppen.

Data oplossingen

Het opschonen van je database kun je doen door het te laten matchen met een actuele en uniforme externe referentiedatabase. De gegevens in je bestand worden dan gekoppeld en met de best mogelijke resultaten geactualiseerd. Daarnaast worden failliete en opgeheven organisaties in je bestand gekenmerkt zodat je hen niet blijft mailen, geen onnodige kosten maakt en geen irritatie veroorzaakt bij de nieuwe gebruikers van het adres.

Door te matchen met een externe referentiedatabase, kan je bestand ook verrijkt worden met marketingkenmerken die interessant voor je zijn of kunnen ontbrekende gegevens aan je bestand worden toegevoegd. Zo is de weg vrij naar een hoger rendement.

Je mogelijkheden op een rij:

  • Bestanden koppelen tot een overzichtelijk totaalplaatje
  • Actualiseren van het bestand zodat je over de juiste informatie beschikt
  • Datalicentie: continue actualisatie van je database
  • Creëren van een bronbestand voor Data Intelligence

Tip #2: Meer DM en TM

Een gekrompen mailinglijst is enerzijds nadelig voor je e-mailmarketinginspanningen: je bereikt met je boodschap minder ontvangers. Anderzijds heeft het ook een voordeel. Een deel van je communicatiedoelgroep dat zich nu heeft uitgeschreven of niet opnieuw heeft ingeschreven, had geen interesse in de informatie die je stuurde. De communicatiedoelgroep die je nu overhoudt, bestaat uit relaties die daadwerkelijk interesse hebben in je producten of dienstverlening waardoor je e-mailcampagnes een stuk kansrijker en effectiever worden. Een goed moment ook om na te denken over andere manieren waarop je de prospects kunt benaderen waarvan je geen opt-in hebt. Zo zijn DM en TM weer steeds populairder wordende methoden.

Betere marketeer met data

Zijn er regels voor DM en TM?

Post is een opt-out kanaal. Dit betekent dat je voor het toesturen van DM per post, geen toestemming nodig hebt. Wel moet je de non-mailing indicator in acht nemen.  Bedrijven die na inschrijving in het Handelsregister niet benaderd willen worden met fysieke post of huis-aan-huis bezoek op het ingeschreven adres, kunnen de non mailing indicator (NMI) activeren. De bedrijven met een non-mailing indicator zijn in externe adressenbestanden altijd gekenmerkt of worden gewoonweg niet uitgeleverd als het niet een telemarketingactie betreft.

Bij je telemarketingactie moet je rekening houden met het Bel-me-niet Register. Ondernemers met een eenmanszaak, vof, CV of maatschap kunnen namelijk een registratie hebben in het Bel-me-niet Register via www.bel-me-niet.nl. Zij mogen niet telefonisch benaderd worden. Een BV, NV, of ander rechtspersoon kan haar telefoonnummer niet blokkeren.

Tip #3: Win backs via online conversie

Contentmarketing is van grote invloed op de kwantiteit en kwaliteit van je mailinglijst. Door aandacht te besteden aan de relevantie van je content, kun je aan online conversie winnen. Denk vooral aan social media buttons, online aanmeldingen voor je nieuwsbrief en het invullen en versturen van contactformulieren. De conversies zijn je potentiële klanten en vormen een waardevolle toevoeging aan je mailinglijst.

Optimaliseren van je online conversies

Conversies zijn acties waar je de bezoekers van je website op aan stuurt om te doen. Voorbeelden hiervan:

  • Offerteaanvragen via contactformulier
  • Call tracking (toepassing waarmee je telefonische conversies via de website kunt meten en beoordelen)
  • Aanmeldingen voor gratis proefabonnementen of testversies
  • Inschrijvingen op nieuwsbrieven

Zorg dus voor relevante content en pas op elke pagina voldoende en opvallende call-to-actions toe om je conversies te optimaliseren.

Tip #4: Inzicht in de markt

Je krijgt pas echt een beeld van jouw doelgroep als je deze visueel maakt. Wanneer je exact in kaart hebt welke organisaties tot je doelgroep behoren, kun je look-a-likes in het totaal van organisaties zoeken en deze kansrijke potentiële klanten toevoegen aan je mailinglijst; bedrijven die dezelfde kenmerken hebben als je klanten.

De look-a-likes gaan je communicatie hoogstwaarschijnlijk net zo relevant vinden als je bestaande klanten.

Ambassadeurs

Je klanten waarvan je een opt-in hebt ontvangen en die daarmee onderdeel zijn van je mailinglijst, hebben hier bewust voor gekozen. Je zou hen kunnen zien als ambassadeur. Zij kunnen relevante content voor je genereren. Denk bijvoorbeeld aan een positieve review op je website of via een klantcase. Maar ook via social media kunnen zij je organisatie ondersteunen door jou en je bedrijfspagina te volgen en berichten die je post, te liken en te delen. Allemaal kansen om met potentiële klanten in contact te komen.

Het optimaliseren van je mailinglijst is op zich niet zo moeilijk alleen het gebeurt niet vanzelf. Het voordeel van een doordachte strategie is dat je een aantal dingen kunt automatiseren door de processen van dataonderhoud en online conversies goed in te richten. Je hebt hier, voor wat betreft je mailinglijst, een langere tijd profijt van.

Stel je vraag aan DR3Data

Voornaam
Achternaam
E-mailadres
Telefoonnummer
Bedrijfsnaam
Bericht

Eenvoudig zelf regelen!

Een mailinglijst kopen kan eenvoudig online. Zoek je doelgroep, benader de juiste prospects en vind nieuwe klanten.

Bestel je mailinglijst online

Lees meer over onze prijzen
en data-integriteit.

Je bereikt meer met Data Bestanden van DR3Data

0
Postordergevoelige ondernemingen
0
Groeiende ondernemingen afgelopen maand
0
Bedrijven met Webshop
0
Franchisers
0
Bedrijven met meerdere websites
0
Bedrijven op een bedrijventerrein
0
Zelfstandige ondernemingen met meer dan 50 werknemers
0
Gewijzigde contactpersonen afgelopen maand

Lees wat onze klanten bereiken met data van DR3Data

Tele-Sales Direct bv

Hoe zetten wij onze professionele telemarketeers zo efficiënt mogelijk in? Tele-Sales Direct is een familiebedrijf, actief sinds 1992 en [...]

Onderzoeksbedrijf GFK

GfK maakt gebruik van de beste methoden voor inzicht in hun klanten GfK is één van de grootste onderzoeksbedrijven ter wereld waar dagelijks [...]

AVG test